fredag 8 mars 2013

Fredag!

Fredag, fredag, fredag..... Äntligen ;) Den här veckan har varit tröttsam, har väl inte gjort något som varit speciellt arbetsamt, men ändå känner jag mig trött, ska man inte bli pigg som en lärka när man tränar? Vi är nu inne på andra veckan av vår tävling. Tränar på efter schema och det fungerar bra. Följer mat råden men kanske inte i rätt följd fast å andra sidan det spelar nog ingen roll om man byter plats på maten. Har inte ätit socker på 12 dagar..... Det är ju inte så länge visserligen men nu är det så att jag så otroligt seg i skallen, hittar inte orden när jag pratar, har problem med koncentrationen. Undrar om detta är något som är övergående eller om min hjärna behöver semester? Eller är den i behov av socker?
Nu är det inte så att jag på något sätt förespråkar att man ska glufsa i sig massa socker....  Jag provade för några år sedan att ät Gi mat, men det fungerade inte i längden pga att jag tappade koncentrationen. Det var inte så att jag gav upp efter några veckor utan jag höll på ett tag.
Men det är väl så alla är vi olika i vår herres hage ;) LCHF den tanken har jag inte ens tänkt. Den mathållningen känns för mig helt utesluten, men som sagt jag tror att man måste komma fram själv till det som passar en bäst själv. Jag är alldeles för glad i potatis och frukt för att äta LCHF. Så jag måste hitta en bra balans mellan träning och bra kost, inga halvfabrikat utan bra råvaror.
Tränar man 3-4 gånger i veckan samtidigt som äter bra lagad mat kan man väl unna sig något lite gott till helgen, då menar jag inte att man ska frossa utan ha ett normalt beteende!

Nu har jag svamlat runt och är ännu mer yr i bollen efter den här texten, kan ju alltid skylla på att min hjärna är seg och behöver semester ;)

Ha det
En tröttis :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar